Sofie A Wallin

➳ Helg
 
Helg
Hos oss börjar helgen tidigt. I allafall om den minsta herren i huset får bestämma. Jag har en inövad (ofrivillig kan tilläggas) egenskap att vakna så fort jag hör att någon börjar röra på sig i lägenheten. 
Det är bra av, inte minst, två anledningar: 
1. Jag blir aldrig väckt av att det står något av barnen och stirrar på mig vid sängkanten. Tro mig, då hade alla i huset vaknat. Hade blivit livrädd!
2. Den minsta hinner oftast inte med något bus innan jag hinner upp. Jag vaknar oftast av att han tassat upp från sängen och har börjat välja vilken av leksakerna som ska vara dagens följeslagare (oftast en bil om han får välja själv). Jag hinner då gå upp själv innan han får för sig att plantera om krukväxterna i fönstret, slänga ner storebrors leksaker i toaletten eller varför inte trycka på alla knappar på fjärrkontrollen i ett tappert försök att sätta på tv:n. 
Så ja, dagen började tidigt med frukost, barnvänligt ljusmys (batteridrivna) och slösurfande. Och kaffe. I Idag får vi se vad vi hittar på - handla mat står på schemat i allafall och jag är lite sugen på en springtur. 
Nu skymtar till och med solen på husväggen utanför fönstret. Det finns hopp om dagen!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress