Sofie A Wallin

➳ Vab och grön vardagsglädje
Vi börjar Projekt vardagsglädje med en vabdag! Jag har två små knattar hemma, Agaton som är 5 år och Henning som fyller 2 nu i mars. Denna gång var det Henning som åkt på nån magbesvär. Tror inte det är magsjuka utan mer "har-ätit-för-många-pepparkakor"-syndromet. Jag tror jag lämnar det där om det är någon som är vekmagad :)
 
Idag är det första dagen med mitt projekt vardagsglädje. Och om universum trodde att hon kunde sätta käppar i hjulet för mig med vab (varför nu universum skulle göra det, låter väldigt kontraproduktivt!) så tji fick hon!
När vi var i affären och köpte allmänt "uppstoppande mat " (haha, sorry), så köpte jag även två nya gröna växer! Det är vardagsglädje på hög nivå mina vänner! Nästa utmaning blir att hålla i liv dem - jag är begåvad med mycket men inte med gröna fingrar. Men skam den som ger sig! På'et igen bara. 
 
 
Den lite mindre fick bosätta sig i en ampel i köket. Hittade jättefina (och billiga - score på den - bara 29 kronor!) amplar i jute på Lagerhaus igår (hittas här). Passade på och köpte två. Nu har jag alltså denna lilla skönhet i den ena och den andra hänger i ett av fönstren i vardagsrummet med en annan grön växt i. Märks det att jag gillar gröna växter? Samt att jag inte har den minsta aning om vad de heter :) Fina är de i alla fall!
 
 
 
Tyckte det var så fint med just jute. Både jag och min man älskar rep och det återfinns både här och där i inredningen hemma. 
 
Den lite större växten fick hitta hem i fönstret i vardagsrummet. Förhoppningsvis låter den fingerfärdiga tvååringen den vara. Annars är det hutlöst spännande att pilla på både det ena och det andra som ligger i fönstren kan jag säga. 
 
 
 
 
Så nu har både vardagsrummet och köket (egentligen är det ett enda stort rum men det får bli ett annat inlägg).
Funderar på om jag kan lyckas klämma in ytterligare lite vardagsglädje när jag ändå är på hemmaplan.
Ni andra föräldrar där ute, var brukar ni passa på att göra hemma när barnen är sjuka? Är barnen sjuka fast ändå pigga så är det ett gyllende tillfälle att lyxa till det lite extra  <3
 
Vad har ni gjort för att värna vardagsglädjen idag?
#projektvardagsglädje
 
Hörs igen snart!
Sofie
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress